Vijenac 613 - 614

Glazba

UZ 5. međunarodni festival Dubrovnik u pozno ljeto, 26. kolovoza–22. rujna

Dostojno svih pohvala

Miljenko Jelača

 

Kao i prošle godine, dan nakon završnog koncerta 68. Dubrovačkih ljetnih igara u prepunom atriju Kneževa dvora održan je koncert otvaranja 5. međunarodnog glazbenog festivala Dubrovnik u pozno ljeto, koji organizira Dubrovački simfonijski okestar kako bi ljubiteljima glazbe, a među njima su mnogi strani turisti, pružio obilje glazbenih priredbi kakve Dubrovačke ljetne igre nisu u svom programu imale, iako su mogle imati, jer orkestar u Gradu postoji, a treba samo dovesti vrsne dirigente i instrumentalne soliste. Orkestar pri izboru solista vodi računa da to budu ponajprije vrsni domaći umjetnici s međunarodnom karijerom. Od davnih još tridesetih godina prošloga stoljeća poznato je da su najbolja i za glazbu najzainteresiranija i najobrazovanija publika baš rujanski gosti. To se dokazuje iznimnom brojnosti posjetitelja koncertnih priredbi ovog festivala. Umjetnički je direktor austrijski dirigent Christoph Campestrini, uspješan orkestralni dirigent i umjetnik koji u Dubrovnik dovodi i vrsne kolege dirigente.

Koncert otvaranja ugostio je zagrebački oratorijski zbor Cantores sancti Marci s kojim su pjevali i odabrani pjevači Dubrovačkoga komornog zbora i koji su večer otvaranja pod Campestrinijevim vodstvom ukrasili lijepom i nadahnutom izvedbom Requiema Gabriela Faurea s blistavim prinosima naših pjevača, sopranistice Monike Cerovčec i baritona Leona Košavića. U prvom dijelu orkestar je uvodno izveo Neka uđu Mateja Meštrovića te odsvirao Mozartovu 40. simfoniju u g-molu. Nakon što je u program uvršten i završni koncert akademije Laus s nastupom Ide Gamulin i Davida Gregoriana, sljedeći orkestralni koncert opet pod Campestrinijevim vodstvom ugostio je Dubravku Tomšič-Srebotnjak, koja je još jednom oduševila Schumanovim klavirskim koncertom u a-molu, dok je orkestar odlično odsvirao Dvořákovu 7. simfoniju u d-molu. Uz orkestralne koncerte festival ima i solističke recitale pa je tako prvi klaviristički odsvirao armenski pijanist na radu u Hrvatskoj Ruben Dalibaltyan. Treći orkestralni koncert također je vodio Campestrini, a solistica je bila mlada i istaknuta dubrovačka prva violinistica Đana Kahriman. Ona je solistički udjel ostvarila izvedbom skladbe Ralpha Vaughana Williamsa The Lark Ascending, kojom je oduševila pa je na bis odsvirala poznatu meditaciju iz Massenetove Taide.

Prvi gost dirigent bio je njemački maestro Stefan Sanderling, koji vodio orkestar u talijanskom programu s koncertnom fantazijom Michelea Manganija Verdiana za klarinet i orkestar koju je sjajno interpretirao naš međunarodni velemajstor Radovan Cavallin.

Nakon gitarističkog recitala Maroja Brčića prvi inozemni gosti svirači bili su ruski violinski majstor, ali i uspješni kontratenor Dmitrij Sinkovski i talijanski lutnjist Luca Pianca u izvrsnoj Vivaldijevoj večeri. Sinkovski je uvjerljivo vodio svoju osobnu kreaciju violinskog sola u Vivaldijeva Četiri godišnja doba. Na oduševljene aplauze dodao je i tri bisa, prvi je bila kontratenorska arija Dove sei iz Händelove opere Rodelinda. Uz Vivaldijeve koncerte čitani su i pripadni soneti (na engleskom čitao Mark Thomas).

 

Vijenac 613 - 614

613 - 614 - 14. rujna 2017. | Arhiva

Klikni za povratak